תפריט

דיני משפחה וירושה – הסכמי ממון

דף הבית דיני משפחה וירושה – הסכמי ממון

הסכמי ממון – דיני משפחה וירושה

שמנו לנגד עינינו להביא לפתרון הסכסוך המשפחתי בדרך המהירה ביותר

האם אתם עומדים בפני גירושים? האם יקירכם נפטר והנכם זקוקים לטיפול בירושה?

משרדנו עוסק במתן שירות משפטי בתחום דיני אישות, בנושאים כגון תביעת גירושין, תביעת מזונות, צוואות וירושות. אנו מייצגים בכל הערכאות המשפטיות לרבות בית המשפט לענייני משפחה, בית הדין הרבני, בית משפט מחוזי ובית משפט עליון.

אם הנכם זקוקים לסיוע של עורך דין גירושין בחיפה ובצפון הארץ בנושאים כגון תביעת גירושין, פירוק שיתוף, מזונות, צוואות וירושות פנו למשרדנו עוד היום.

שמנו לנגד עינינו להביא לפתרון הסכסוך המשפחתי בדרך המהירה ביותר תוך ניסיון למנוע מחלוקות מיותרות, עגמת נפש לצדדים, פגיעה בילדים, והוצאות שלא לצורך.

אנו מאמינים שאת מרבית הסכסוכים ניתן לפתור בדרכי נועם, בסבלנות, ללא צורך בהעמקת הקרע המשפחתי.

איך לבחור עורך דין להליך גירושים?

כאשר בוחרים עורך דין להליך גירושים, מומלץ לבדוק שני דברים עיקריים:

  1. כי מדובר בעו"ד מקצועי ואמין, שעוסק בתחום הגירושין. שכירת שירותיו של עו"ד שאינו מקצועי ושאינו בקיא בתחום המשפחה, עלולה לגרום לפגיעה בזכויותיכם מול הצד השני.
  2. כי מדובר בעו"ד רציני עם תודעה שירותית. הליך הגירושים הינו הליך שרווי באמוציות. חשוב לוודא כי עו"ד שייצג אתכם יהיה בעל יכולת וסבלנות להבין ללבכם ולטענותיכם גם כשלא מדובר בנושאים משפטיים. חשוב שיהיה מדובר בעורך דין שישיב לפניותיכם ולא ישאיר אותכם ללא מענה.

אל תעשו שום צעד פזיז ללא עורך דין להליך גירושים!

מידע מועיל

כיצד עלי לנהוג לפני ותוך כדי הליך הגירושים?

שמרו על קור רוח. אל תכנסו לפאניקה כי היא עלולה להביא לכך שתעשו שגיאות ותחבלו במו ידיכם בסיכויי ההצלחה שלכם בהליך.

השאירו את הילדים מחוץ לסכסוך. מעורבות הליך הגירושים קשה דיו לילדים, אנו לא רוצים לפגוע בהם ולגרום להם לטראומות לעתיד !!!

שמרו על חשאיות ודיסקרטיות בהליך הגירושים. כל מידע עשוי לשמש כנגדכם, לעתים יקליטו אתכם ולעתים יעקבו אחריכם, נסו שלא לתת "תחמושת" לצד השני.

עשו מאמץ להגיע להסכם. הגעה להסכם עלולה במקרים רבים לחסוך מכם עגמת נפש רבה והוצאות מיותרות בגין ניהול הליך גירושים ממושך, שיקלו בחיוב להגיע להסכם.

שכרו את שירותיו של עורך הדין הטוב ביותר. התרשמו מעורך הדין במו עיניכם, בדקו כי הוא זה שיטפל בתיק, כי הוא יהיה זמין אליכם.

אל תפעלו על סמך עצות מקורבים ובני משפחה. לרוב בני המשפחה והחברים אינם מומחים לגירושים, גם אם עברו הליך דומה, רבים הם המקרים שלמתגרשים נגרם נזק רב בעקבות עצה.

הגדירו מטרותיכם. חשוב ביותר שתגדירו לעצמכם, יחד עורך הדין מה המטרה שלכם בניהול ההליך המשפטי, לאן אתם שואפים להגיע, מה ברצונכם להשיג, יציאה לדרך ללא הגדרת מטרות עלולה לעלות לכם ביוקר.​

אל תפעלו ללא יעוץ משפטי. יעוץ משפטי ותכנון אסטרטגיית גירושין הינו דבר קריטי, לא מומלץ לפעול ללא יעוץ וליווי של עו"ד הבקיא בתחום.

היו מודעים לכך שההליך עשוי להימשך זמן רב. הליך גירושים עלול להמשך זמן רב, לעתים גם מספר שנים, הפנימו זאת היטב לפני שאתם יוצאים לדרך​.

היו מעורבים בכל העניינים הפיננסיים בבית. טרם נכנסים להליך גירושים חשוב ביותר להכיר את הניהול הפיננסי של הבית, האם קיימים חסכונות, מהן הנכסים שברשותכם, היכן מנוהלים חשבונות הבנק. הכרות של העניינים הפיננסיים תאפשר לכם להיערך להליך הגירושין טוב יותר.

איזון משאבים

המושג "איזון משאבים" מתייחס לדרך חלוקת הרכוש, בהתאם להוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג – 1973, שמטרתה להביא את שני הצדדים למצב מאוזן מבחינת הנכסים ביניהם.

האופן בו כעקרון מתבצע האיזון הנ"ל הינו על ידי חלוקת הנכסים, לרבות קופות גמל, פנסיות, קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים וכיוצ"ב, באופן שווה בין הצדדים.

יודגש כי קיימים סייגים ביחס לחלוקת חלק מן הנכסים כדוגמת נכסים שהיו שייכים לבני הזוג לפני נישואיהם, נכסים שניתנו למי מבני הזוג במתנה או בירושה, גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי או נכסים שהצדדים הסכימו ביניהם בכתב שלא יאוזנו.

הסכם ממון

זהו הסכם אשר נחתם בין בני זוג (בין אם לפני הנישואין ובין אם לאחר הנישואין) אשר קיים ביניהם פער כלכלי, ואותו הסכם מסדיר בין בני הזוג את העניינים הרכושיים במצב של פרידה ו/או גירושין.

הסכם ממון אשר נחתם בטרם הנישואין מצריך אישור של נוטריון (לפחות) ואילו הסכם ממון אשר נחתם לאחר הנישואין מצריך את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה, זאת על מנת שלאותו הסכם ממון, יהיה תוקף של פסק דין.

מזונות ילדים

על פי הדין החל במדינת ישראל, במקרים של גירושין בין בני זוג יהודים אשר יש להם ילדים קטינים, חייב האב להמשיך ולדאוג לכלכלת ילדיו.

חובה זו אינה תלויה ביכולת הכלכלית של האב, אלא, אך ורק בצרכי הילדים הקטינים. הרעיון בחבות האב במזונות ילדים, הנה בעצם חובה מוטלת על אבי הקטינים לקחת חלק בכלכלת הקטינים.

קביעת המזונות של ילדים יהודים, מתבססת על הדין העברי, תוך התאמתו למציאות הנוכחית.

צרכי הקטינים מחולקים לשני סוגים, הראשון, הוא צרכים הכרחיים והשני, הוא צרכים מ"דין צדקה".

צרכים הכרחיים, הם בעצם כל ההוצאות הנדרשות למחיית הקטינים, למשל, מזון, מקום מגורים, לבוש והנעלה, חינוך מתאים לצרכיהם, טיפולים רפואיים וכד'.

צרכים מדין צדקה, הם כל אותם צרכים אשר דרושים לקטינים לצורך ניהול חייהם, אך אינם נכנסים להגדרה של צרכים חיוניים לקיומם. כלומר, מדובר בעצם בהוצאות הדרושות מעבר לצרכים ההכרחיים, כמו הוצאות חוגים, פעילות חברתית וכד'.

הוצאות קטינים מעל גיל 15 ועד גיל 18, נחשבות לצרכים מ"דין צדקה". כלומר, החיוב חל הן על האב והן על האם בהתאם לגובה הכנסתם.

בהוצאות הנחשבות לצרכים מ"דין צדקה", נושאים האב והאם במשותף, לפי יכולתם, כלומר לפי גובה הכנסתם.

כך למשל, כאשר האם והאב עובדים ומרוויחים משכורת בגובה דומה, יחויבו האב והאם בהוצאות אלה, שווה בשווה, או בהתאם ליחס בין הכנסותיהם.

משמורת

משמורת או חזקה זהו המינוח המשפטי אשר מתאר את מערכת היחסים בין הורה לילד שלו. הכוונה היא לאחריות של גידול ילד, דאגה להתפתחות שלו, הפיזית והנפשית, דאגה לשלומו, לטובתו לחינוכו. משמורת נקבעת על ידי בית המשפט והצורך הזה עולה כמובן במצב בו ההורים נפרדים.

במידה וההורים הגיעו להסכמה ביניהם בדבר משמורת, בית המשפט נוטה לאשר אותה. במידה ובית המשפט לא אישר, סביר להניח כי סירובו נובע מכך שחלוקת המשמורת אינה משקפת את טובת הילד.

טובת הילד היא זו שמנחה את בית המשפט כאשר הוא מקיים דיון משמורת. החוק בישראל קובע חזקה לפיה ילד עד גיל 6, טובתו היא להיות במשמורת מלאה אצל אמו ולא אצל אביו אך כמובן שכל קרה נבחן לגופו ובמידה וטובת הילד היא משמורת מלאה אצל אביו, כך יקבע בית המשפט. זאת אף אם ההורים הגיעו להסכמה כי על משמורת מלאה אצל האם.

בית המשפט לוקח בחשבון את רצונו של הילד במידה והוא מבוגר דיו על מנת לבטא את רצונותיו. לרוב מדובר בילדים מעל גיל 13 אך שוב, כל מקרה נבחן לגופו בין כותלי בית המשפט.

הורה אשר אינו מקבל משמורת מלאה, מקבל משמורת חלקית ואז נקבע הסדר ביקור. בדומה לקביעת משמורת עצמה, גם כאן ישנה אפשרות כי ההורים יגיעו להסכמה ביניהם וזו תאושר על ידי בית המשפט.

גט

המושג גט, למעשה, מבשר על כך שמערכת הנישואין בין בני זוג יהודים, הגיעה אל סיומה.

תוך שהבעל הוא זה אשר מסר את שטר הגט לאישה והאישה היא זו אשר קיבלה את שטר הגט, הכל בכפוף להסכמת שני הצדדים, בטקס אשר נקרא טקס הגט.

גט לחומרא – במצב דברים שבו בני זוג יהודים התחתנו בנישואין אזרחיים, או קיימו טקס כזה שיש בו סימנים שיכולים להתפרש כסימנים הלכתיים, הרי שבמצב דברים בו יחליטו הצדדים לפנות להליך של גירושין, הם יעשו זאת בטקס אשר נקרא גט לחומרא, שהמשמעות של טקס זה הנו גט לשם התרת הספק. יצוין כי, בהליך מעין זה לא ניתן לכרוך עניינים נוספים הנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין, לבית הדין הרבני.

גט בכפייה – המושג גט בכפייה משמעותו הנה שבתי הדין הרבניים הפעילו סנקציות כאלה או אחרות כנגד סרבני גט (לאחר שניתן פסק דין לפיו עולה כי על בני הזוג לסיים את אותו הליך של גירושין ולהתגרש זה מזו), על מנת שאלה ישתכנעו כי עדיף להם לקבל או ליתן את הגט לבן הזוג.

גט מעושה – גט מעושה זהו גט אשר ניתן שלא מרצון חופשי ותחת השפעה חיצונית מאיימת כגון: כפייה, אונס וכד'. במצב דברים של גט מעושה, הרי שבמידה ויוכח גט שכזה, יכול שאותו גט יהא בטל מעיקרו.​​

כתבות שפרסמנו בתקשורת בנושא משפחה וירושה

אנו נלווה אותך בכל התהליך בצורה אנושית, מקצועית ומהימנה.
ניתן לבצע את כל התהליך בטלפון, בשיחת זום או בפגישה פרונטלית לבחירתך.

לשיחת יעוץ ללא עלות השאירו פרטים:

    אולי יעניין אותך גם...

    תביעה נגד הצבא

    תביעה נגד הצבא

    מי זכאי להגיש תביעה נגד הצבא? תביעה נגד הצבא יכולים להגיש חיילים או חיילות שנפגעו במהלך ועקב שירותם. מדובר הן…

    נכות משרד הביטחון

    נכות משרד הביטחון

    נכות משרד הביטחון נכות משרד הביטחון – לאחר הגשת תביעה למשרד הביטחון, להכרה בנכות לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום) יבחן…

    מדריך כיס לתביעה נגד משרד הביטחון

    פריצת דיסק בצבא | בלט דיסק | כאב גב תחתון

    לוחמים ולוחמות בצבא עלולים לסבול מפריצת דיסק וכאב גב תחתון במהלך השירות בצבא חיילים וחיילות, בעיקר ביחידות הלוחמות, עלולים לסבול…

    קביעת אחוזי נכות על ידי ועדות רפואיות

    קביעת אחוזי נכות על ידי ועדות רפואיות

    ועדה רפואית משרד הביטחון – מתי מגיעים לועדה? בועדה רפואית של משרד הביטחון נקבעים אחוזי נכות לנכים מוכרים, כלומר נכים…

    הלם קרב

    הלם קרב – פוסט טראומה

    פוסט-טראומה, או בשמה האחר הפרעה בתר-חבלתית הינה מונח מתחום הפסיכיאטריה המתייחס למצב בו מתפתחת הפרעה מתחום הפסיכיאטריה לאחר חווית אירוע…

    תסמונת כאב אזורי מורכב

    תסמונת כאב אזורי מורכב – CRPS בראי אגף השיקום, משרד הביטחון

    תסמונת כאב אזורי מורכב, CRPS או RSD עשויה להופיע לאחר חבלה באחת מהגפיים, כגון קרסול, ברך, מרפק, ויד. תסמונת CRPS…

    איך תובעים את משרד הביטחון

    איך תובעים את משרד הביטחון, צה"ל במקרה של מחלה או חבלה

    במקרה של התפרצות מחלה בשירות או של פציעה, ניתן לפנות למשרד הביטחון אגף שיקום נכים בבקשה להכרה. את התביעה מגישים…

    עורך דין לענייני צבא

    אם נפגעתם בשירות הצבאי והמליצו לכם להגיש תביעה נגד משרד הביטחון לצורך לקבלת הכרה ופיצוי, כנראה שזה הזמן שלכם לאתר עורך דין…

    דילוג לתוכן